Wednesday, 11 June 2014

SANGKAR LUAHAN RASA

  


Betul kata orang ... cinta tak boleh dipaksa.. kasih sayang datang tak diundang ...  kadang2 kita akan rasa diabaikan apabila orang yang kita sayang tiada disisi kan ? hahahaa.. ingat senang ke nak jaga hati orang ? benda tu laa paling berat nak carry ... kadang2.. aku rasa gembira sebab aku diberi kepercayaan untuk orang bercerita dengan aku.. tentang masalah dorang.. tentang segalanya... bak kata orang.. senang dibawa berbincang,... kadang2.. aku nie jugak tempat orang meluahkan segalanya,, tipulahh kalau aku tak rasa lain kan ? yelaa.. kesemua dorang tuh bukannya perempuan pun,.. lelaki pun ada tau.. hahha.... pelik kan??

Dorang pernah cakap bella nie senang untuk dibawa bebual.. yelaa..mana taknya.. even dorang ada problem...dorg still akan cari aku untuk bercerita... maybe dorang selesa dengan aku... aku ok je.. asalkan dorang ada tempat untuk mengadu kan ?? ^^' ... tapi.. bagi aku lakk..  masalah aku... ke ape2 laa.. aku simpan sendiri.. sbb aku tau.. xkan ada sape yang mampu menjadi pendengar setia untuk diri aku... aku akui... aku ada ramai kawan.. yang rapat.. yang baik.. yang senang dibawa berbincang.. tapi sampai sekarang aku belum jumpa kawan yang bole menjadi pendengar setia aku.. hahaah.. 

Bagi aku.. untuk menjadi seorang teman yang bole dijadikan pendengar tuh x susah mana pun.. as long as.. korang pandai bawak diri korang.. nak2.. bile korang da ade buah hati.. hah.. jangan lakk dilupakan yang lama... klu x de yang lama.. korang xkan bahagia.. ye tak ?? jangan letakkan perasaan dalam diri korang andai korang ada kawan rapat sekali pun.. make sure kasih sayang tuh jangan bercambah.. bahaya... nanti korang jugak yang merana tahap dewa sekilo.... ^^

Nak2 bila korang dgn  buah hati korang xpernah gaduh,,, huisshh.. jaga baikkk weyhh,,, susah nak cari orang camtuh tau.. ^^' .. tapi kadang2 jugak benda2 macam ni buatkan kita bersifat curang dibelakang korang kan ? bagi aku.. istilah curang apabila.. korang tak layan langsung si dia.. then.. korang abaikan si dia.. korang buat tak tahu je dengan si dia.. itu bole jatuh timbul curang... kalau bab kawan2 yang opposite jantina.. kita kena pandai bawwak diri,, kalau tak.. pasangan kita akan cuak dengan kita.,,, yelaa.. kalau bole.. dengan sape kau berkawan,, dengan siapa kau berhubung.. kan elok kalau dikongsi dengan si dia.. tak adalah timbul apa2 syak wasangka ye tak ? 

Bella akui.. even bella ada ramai kawan laki.... tapi hati bella... hanya sorang je yang ada dalam hati.. haha.a. so.. takkan ada ganggu gugat kn?? macam aku cakap tadi.. semuanya bergantung pada hati... for my dear.. thnx for everything... thnx coz sabar dgn perangai saya.. hehee.. kerenah saya..lagat sye.. thnx my dear.. almost 1 year with u sayang.. if i have a lot of frenz.. only that i have you in my life sayang.. :) 

ok stop story pasal my dear oke guys! hahaha.. change our topic.. actually.. lelaki ni tak susah nak faham.. kalau u alls boleh faham lelaki nie.. kita akan nampak lelaki ni ada manja dia jugak.. ada ngade2 dia jugak.. ehh.. korang ingat laki nie tak ada ngade2 ke ?? hello!! bape besar manja dorang korang tahu tak ?? hahha.. kadang2 aku dok perhati je perangai dorang.. hahaa.. korang ingat aku diam.. aku ni tak berfikir..tak perhati.. aku perhati je.. kadang2 aku bantai gelak dengan lelaki nie.. nak2 bila dorang dengan orang yang dia sayang... sometimes... perempuan x boleh nak tahan dengan dorang..iya.. dorang ada ego.. ada kasar dia.. ada peranagai hot tempered dorang... tapi cuba selami hati dorang.. dorang manja tau.. tapi kelakar jugak kalau dorang tunjuk ngade2 dorang.. hahaha.. :P 

so.. walau ape pon.. dorang ada kelebihan dan kelemahan dorang.. bila dorang mintak penjelasan ataupun mahu memberi penjelasan... dengar dan diam.. biarkan mereka terangkan apa yang mereka mahu kan.. jangan menghukum lelaki hanya kerana kesalahan yang kecil .. :) .. see you !!