ABOUT ME

Wednesday 26 December 2012

PENEMAN HATIKU DIKALA DUKA

   

kanan dan kiri
cuba berlari
masih ku hujani tohmah dan caci
jangan sekali
aku diletak kebawah
hanya kerana jalan hidup yg susah
 
tak siapa di antara kita di dunia
memilih jalan hidup yg derita
aku sering dipersenda dan sering dikecewa
oleh hati mereka yang tak punya rasa
inginku mengecap bahagia
padamu kasih yang menjanjikan setia
namun belum ku sempatku merasa
mimpi yang dibina
hati mudah berdarah semula
keran dustanya

terhempas lagi
sepian kali
luka yang dilukai menguji diri
namun begitu aku tabahkan semangat
biar waktu merawat segalanya....
 

aku cuba untuk tabah menghadapi dugaan yang mendatang.. walaupun aku mempunyai kekasih hati..namun... aku umpama diabaikan olehnya... hahahahha.. sengal laa aku nie.. ^_^ .. kita yang bagai nak rak menantikan sesuatu dari dia.. tapi.. dia tak ambil peduli pun kat aku dah.. hahahhaa.. buat apa menantikan orang yang dah abaikan kita kan?? hahah.. :D ... 
waktu aku berduka..waktu aku tension.. waktu aku stres..waktu aku dilanda masalah kan.. dorang ni laa yang menceriakan aku.. pandai betul buat aku ketawa... hahaha.. :'D .. dorang tahu2 je aku tengah sedih... hahaha... :'D ... 
 
time telefon aku sunyi kan... aku pernah campak ke dinding tau.. hahaha,, :'D .. yup laa.. kata je ada buah hati... tapi..hidup aku macam single juga..!! huh!! nak marah pun tak guna laa... nak mengamuk pun apa yang dapat??? dapat dosa adalah.. better aku pendamkan apa yang patut.. di suatu saat.. boooommmmmmm!! habislaa aku weyhh.. hahaha.. 
 
aku pernah tanya beberapa orang untuk tanyakan pendapat tentang pertalian antara "cousin2" nie.. satu jawapan buat aku tersentap kan... cam nie.. "sepupu pun dianggap orang luar juga sebab dibolehkan untuk berkahwin dalam islam... tapi..kalau dah melebihi batas.. kau tahu tak.. yang tu dinamakan CURANG!!" .. aku tercengang seribu satu kata.. wowww!! ok find..!! aku telah dicurangkan... errkk!! kompius!! aku tak tahu nak buat apa.. rasa nak hentak kepala kat dinding... :D .... 
 
apa yang boleh aku buat sekarang... aku  just diamkan diri je laa... kadang-kadang aku rasa macam aku ni pengemis cinta sahaja.. aku ni pemburu cinta yang mengharapkan simpati dari lelaki.. WHAT!!!! aku tak cam tuh k... tolong sikit.. hahahha... 
 
aku dah penat laa... bolehlaa kau cakap "tak yah fikir" ..senang laa kan.. yang hadap aku.. macam2 orang tanya pasal korang.. nak letak mana muka aku?? celah meja ...?? "memang tak yah fikir laa kan.. kalau korang dah hari2 bermesra bagai..giler otak aku tak fikir?" cerita aku ni umpama kembali pada tahun 2011 dimana perkara yang sama berlaku.. huhh!! JADI BALIK!!!!
 
biar derita..biar sengsara 
..aku rela menjadi mangsamu...
akan ku simpan di nurani ini.
.kenangan antara kitaa....  
 
aduhh!! aku takut tak boleh nak hadapi dugaan nie... kuat tak aku? :'( .... 
 
  
yang ni ashikin.,..kawan aku dari sekolah rendah lagi.. rindu giler kat dia nie.. kawan aku..sahabat aku.. bila masalah aku cari dia.. sayang dia ketad3!!
 
 housemate aku ^_^
 
 




ok..selepas picture housemate aku.. ke bawah tu semua.. adik-adik aku tau.. ^_^ .. bila aku ada masalah dengan someone.. dorang laa aku cari.. tapi yang selalu whatsapp nak tahu sape?? tuh budak kecik kai baju coklat..dyra nama dia.. hahaha.. :D .. macam2 gosip yang kitorang discuss..kadang2 kutuk orang pun pernah.. lama laa juga dengan dia.. hampir 10 bulan dah.. heee... love u alls.. 
 
ok laa.. sampai sini sahajalah luahan hati bella.,..jangan serik ok.. ^_^ .. nanti bella share lagi ok.. good nitez~~ 

No comments:

Post a Comment

*Hai Tukan Komen Yang Hebat,
*Mohon Komen Yang Baik-Baik Sahaja
*Kalau ada salah silap, mohon guna bahasa yang sesuai

BLOGGER COPYRIGHT 2018 HAK TERCIPTA TERPELIHARA MILIK CIK BELLA