ABOUT ME

Friday 15 February 2013

MINAT? HOBI ?

 
 
 
Ditemani dengan iringan muzik dari aliff aziz... cinta ya cinta...krik3...bunyi cengkerik memberi inspirasi kepada bella..
 
bunyi bola tampar menyentakkan fikiran bella untuk meneruskan entry kali ni.. ya3... bola tampar ataupun volleyball.. bella mengikuti someone untuk ke court volleyball.. disini bella dapat sesuatu untuk dikongsi bersama... huhuhuhu.... SOMEONE?? WHAT??!!! tak payah laa nak terkejut laaa.. nak tahu sangat.. lelaki ! kan senang? hisshh2... ada je kan?? mesti nak tahu something kan??
 
Awal perkenalan... emm.. nak2 aku ni baru lepas break.. ya iyalah.. aku nggak bisa nerima syapa2 dalam hidup aku.. hahaha.. indon sudah... first.. aku tgk dkat fone.. tenung fone aku,...macam nak telan pun ada.. hahahha.. tup3! aku dapat satu notify dari someone melalui go chat sms.. yup laa.. bia bella terang sikit ya.. go chat sms umpama macam whatsapp jugak.. pakai line internet jugak.. tapi yang ni.. bukan macam whatsapp..minx no fone.. terus kua picture org tuh kan?? yang ni bukan.. add.. pastu depends pada kita laa nak refuse or accept... da stop !
 
aku accept laa budak laki nie... tanpa tgk profile dia.. picture dia.. ahh! aku malas nak layan.. korg add aku.. aku accept je k.. korg sms aku.. aku tak layan.. jgn nak memekak ! tup3! lelaki yang add bella ni.. sms bella woww!! hahaha.. terkejut jugak.. masa tuh laa.. bella bukak profile dia.. emm.. not bad laa rupa kau.. bole laa.. sedap gak mata memandang... sms punya sms.. orangnya nakal.. manja.. emm.. mintak perhatian lebih laa kot.. aku gak budak nie.. anak last laa.. ok la.. aku layan aja otak kau... janji kau happy kawan dengan aku.. haha.. kitorang tak pernah jumpa tau.. oneday.... aku terpanggil dia "sayang" .. ok respond dia nak tahu x???
 
"kenapa panggil macam tuh? semua lelaki awak panggil cam tuh?" aku balas.. " emm.. taklaa.. abang2 saya je saya panggil cam tuh" huh! selamba mulut kau kan??!! kau siap laa..! tunggu pembalasan kau .. nak kena kan???! aku punya geram dengan mamat nie.. pasan bagus laa kan?? eeee!! korang kan tahu.. bella mudah syg org.. panggil .. alahaii.. tak luak laaa!! aku cukup geram dengan kau tahu x?? ciap kau! ..
 
lama jugak.. aku tak bertegur sapa dengan dia la kan.. tak lama pun..ada laa 4 hari bella buat tak tahu je.. hahahah.. tup3..!! dia sms bella balik.. hahha.. cari aku nampak? ok.. ak nak tengok lakk apa yg jadi.. ok laa.. aku layan laa sms dia... aku u layan macam biasa.. tak ada nak sayang2 bagai ni.. lantak kau !! ok.. bella tanya.. awek tak marah ke sms? dia jawab.. "emm.sapa lah nak kat saya ni..dah laa nakal.. manja... miang" .. bella balas.. oo yeke...
 
oneday tuh.. dia ajak jumpa.. kus semangat!! elok ke tak budak nie?? sihat ke tak?? aku was2 juga nak jumpa dengan orang yang kita tak kenal.. ye tak?? yang aku tak sangka.. dia tanya.."awak tinggal mana?" .. bella jawab.. "shah alam" .. dia tanya lagi.. "seksyen berapa?" .. bella jawab.. "seksyen 13..awak?" .. jawapan yang buat bella sentap dan akan sentap sampai ternganga...ni jawap dia " saya shah alam..seksyen 25," ... ok find! ko tinggal dalam shah alam.... tak sangka kan?? huh!!
 
ok laa.. bella g jumpa dia.. puas dia cari apartment bella.. hahha..sian! padan! .. ok done! jumpa..! nasib dia bawak membe dia.. ok laa.. bella on.. kitorang pergi tasik.. tengok pemandangan.. ok good! aku pon tengah serabut.. pandai kau.,, hahah.. lepak2.. sembang2..bual3... sampai satu tahap..lelaki ni tanya.. "sayang,..jom laa ikot g court volleyball" .. aku jawab " alaa..nak balik laa...ngantuk" .. ceehh..ayat bajet.. padahal nak tengok kesungguhan dia pujuk aku.. hahah..jahat3..! nasib kau.. ! dia pujuk ag ni " ala.. jom laa sayang... nanti..saya anta balik..jom3..." .. aku dengan harapan dapat menenangkan dia.. aku jawab.. "ok laa.." .. amboii..senyum sampai ke cuping anak tekak kan?? hahaha.. aku ikut kan..
 
sampai kat court volleyball.. disitu aku lihat..pelbagai ragam manusia.. ada yang bawa anak jalan2.. macam2 laa.. dari situ aku dapat lihat.. ragam manusia di kawasan perumahan.. dari situ aku dapat ilham tentang minat manusia.,,,, aku punya pengalaman dengan org disekeliling aku.. seperti lelaki yang aku kenal ini.. dia mempunyai hobi dan minat dalam aktiviti sukan,kesungguhan dia dalam aktiviti tersebut membuatkan dia meneruskan minatnya dalam aktiviti volleyball..
 
orangnya tinggi lampai.. kulit manis.. senyuman menawan.. ketawanya membuatkan aku terkhayal... keningnnya lebat.. bibir bak merah delima.. mata yang alis lentik... bentuk body yg memang ahli sukan.. manja...romantik...penyayang..,.. mudah merajuk.. cepat terasa,,,ntah kenapa.. apabila aku bertemu dengannya..degupan jantung makin lama..makin kencang.. tidak seperti lelaki yg aku kenal.. tutur bahasa yg jujur.. terus-terang.. tidak hipokrit.. memberitahu character dia sebenar,,, membuatkan aku.. terus merindui dia dalam diam.. menyayangi dia dalam kesenyapan..
 
ok.. tukar! .. dah jumpa dia.. dah tahu dia macam mana diri dia.. aku senang laa dengan dia.. yang banyak panggil "sayang" .. dia.... balasan tuh,,daulat tuh.. hahah.. ok laa.. aku senang dgn dia.. aku suka berada disisi dia.. menjaga aku dengan baik.. setia.. tapi setia?? aku takut untuk berhadapan dengan situasi itu lagi.. :( ... aku suka dengan perbualan dgn rakannya...
 
"nabilah..carikan laa abang sorang awek.."
"abg nak yang macam mana...? kawan abg ni kalau nak pon boleh,"
"ehh.. dia dah ada awak,.,,cukuplaa tuh... "
"yup.."
 
"man! ni ada dua orang perempuan ni..boleh tak tuk kitorang?"
"kau nak pun boleh,"
"abang2 yang kat belakang nak ke atau yang sebelah saya ni,"
"ehh,,taklahh..cukuplah ada awak sorang sayang,"
 
"saya tahu,,nanti awak nakal dengan org lain,"
"kenapa cakap cam tuh,"
"yup laa...."
"saya sayang awak... saya tak tinggalkan awak..asalkan awak terima saya seadanya,"
"ok"
 
 
tu yang buat aku rasa macam dihargai semula.. tapi aku tak boleh nak sayang sangat... aku takut dikecewakan lagi.. ok laa.. sampai sini shaja k.. nanti kita share lagi k..
 
 
 
 
awak sayang saya,, saya sayang awak.. awak baik dengan saya,, saya baik dengan awak.. miss u mr.naughty.. :)

No comments:

Post a Comment

*Hai Tukan Komen Yang Hebat,
*Mohon Komen Yang Baik-Baik Sahaja
*Kalau ada salah silap, mohon guna bahasa yang sesuai

BLOGGER COPYRIGHT 2018 HAK TERCIPTA TERPELIHARA MILIK CIK BELLA