Thursday, 18 July 2013

LELAKI vs PEREMPUAN

  

Hai2... haihh..dah lama bella x update kat blog kan.. haihh.. rindu pulakk rasanya.. sorry laa.. bella sibuk sikit laaa.. hujung bulan dah sibuk dengan mid sem.. haihh.. risau3.. xnak pointer turun meyhh,.. bahaya tau kalau pointer turun... ok..stop that story.. korang tak yah nak tacink sangat laa kan.. ok.. malam nie.. bella ank spend time depan lappy kesayangan bella nie.. tangan..jari fah gatal nak menaip... topik hari ni... 

Seperti semua orang tahu laa kan.. dalam dunia serba moden nie.. kita tak terpisah dengan satu perasaan cinta kan? ok laa.. Kalau kite comparekan zaman dulu dengan zaman sekarang laa kab,, banyak perubahan dah berlaku.. Misalnya.. zaman dulu... mana ada telefon.. nak bergayut? hmm.. hentikanlaa.. cuma hanta surat jelaa.. yang ada tu lakk.. guna burung merpati.. HOW SWEET! :) ..

Zaman sekarang nie pulakk..lain kisahnya.. handphone dah canggih.. dengan facebook nya.. dengan twitter nye.. dengan instagram bagai.. skype..webcame.. alahai.. banyak  betul teknologi sekarang yang mmebolehkan kita berhubung dengan orang yg jauh dari kite.. even parents kite pun.. communicate guna fone tau.. woww!! kelass kau mariah!1 hahaha.. tengoklaa.. dunia dihujung jari tau...

OK ... Bella bukan nak story sangat pasal cintan cintun nie.. sebab sume orang dah tahu kehebatan cinta bukan? ok laa.. move on with another things.. is about MAN vs WOMEN.. wwooww!!  you all tengok sekarang kan.. kalau dulu susah betul nak jumpa lelaki bercinta dengan perempuan lebih berumur.. sekarang?woww!! merata.. actually.. cinta dengan perempuan berumur nie.. ada setengah lelaki mengatakan bahawa.. perempuan nie mempunyai sifat matang dalam diri.. lelaki zaman sekaranag mahukan perempuan.. wanita yang mampu menjaga diri mereka(lelaki) .. mereka bukan mahukan perempuan yang maacam budak2 sifatnya.. yelaa. sape tak rimas kalau dapat perempuan yang macam budak2 kan?? 

Actually..zaman sekarang.. dalam zaman percintaan dizaman moden... lelaki sudah tidak kisah dengan pangkat umur bagi seseorang wanita. Bagi mereka.. cukuplaa.. sudah ada atas dasar suka sama suka.. sayang menyayangi anatra satu sama lain.. dan.. menyintai di antara kedua-dua belah pihak... :) 


Kalau diikutkan ceritanya lah kan.. ada setengah perempuan nie..susah nak menerima lelaki lebih muda dari dia.. yelaa.. muda kan... macam tak yakin je nak menjaga kite kan?? :) .. actually tu semua perasaan dalaman bagi seorang perempuan.. mereka mahukan kebahagiaan..kasih sayang bukan penderitaan..kekecewaan.... perempuan hanya mahukan kebahagiaan bukan perpisahan... 

First impression bella masa budak bawah umo purpose bella jadi buah hati.. bella rasa lain.. sebab.. yelaaa.. masa zaman sekolah bella penah bercinta dengan budak bawah umur... sometimes.. budak bawah umor ni .. dorang ada ego dorang sendiri.. dan cemburu dorang melebihi perempuan,.. percaya x? mesti kena percaya.. sebab bella belajar dari pengalaman.. 

Memang cinta itu buta.. cinta juga tak mengenal erti umur.. pangkat..harta dan sebagainya. Namun... ada juga zaman sekarang memandang ke arah itu... Cuba bayangkan kalau seseorang lelaki itu mahukan perempuan lebih tua dari dia.. tapi.. hanya atas dasar perempuan tuh educated.. banyak duit.. tak guna juga sebab lelaki tu mengambil kesempatan atas apa yang ada pada perempuan tersebut.... emm.. kalau difikirkan balik.. ingat perempuan je ke materialistik.. laki pun ada tau! jangan main2.. ok2! stop it ! ubah story ..!! 

Either lelaki or perempuan.. mereka mempunyai satu perasaan halus dalam jiwa dan hati mereka... ada yang kata bahawa lelaki ni ego tinggi betul ke?? memang pun!! lelaki jugak susah nak menyatakan kebenaran.. misalnya.. dia suka kan someone.. cukup main susah nak explain dekat perempuan.. kene kebas nanti.. melopong seminggu..padan muka!.. 

Tapikan.. spirit perempuan nie kuat tau.. kadang2.. bila lelaki menyintai seseorang.. mereka sanggup berubah demi orang yang dia sayang.. same like women.. so... kalau laa korang yang perempuan2 ni kena lamar dengan laki bawah umo korang... fikir sedalamnya.. sebab.. hah. mana tahu korang tak ada pengalaman bercinta dengan budak bawah umor korang.. :) .. for me.. asalkan dia tahu jaga diri bella.. jaga hati bella.. bertolak ansur.... terima bella seadanya.. terima sume kekurangan.. tu dah cukup memadai buat bella.. sebab.. bella tak memilih dah soal pencalonan.. asalkan dia ade sume yang bella senaraikan.. hah...

Sebab.. bella tak sanggup dah nak menanggis lagi.. nak termenung macam orang separuh jalan hilang anak.. cukup2 laa.. hanya sebab cinta.. :) .. bella dah tak sanggup dah nak hadapi sume dugaan dalam percintaan.. bella pun musykil.. kenapalaa.. lelaki senang sangat mainkan perasaan perempuan..haihh.. dah kena buku dengan ruas.. baru tahu erti kehidupan .. kan?? dulu.,, bella tak setuju kalau bercinta dengan lelaki bawah umur.. but right now! bella ah open my mind,,. yang cinta tak pandang kearah umur.. asalkan si dia terima kita seadanya,,, :) 







                                                                                                               ~MRS BELLA~

No comments: